tirsdag den 23. marts 2010

Så englene synger og hvermand bliver tyv.....

Jeg lover jer piger......
I vil gå langt for en bid af denne himmerigs mundfuld.
sødmefuldt, saftigt, sprødt og ualmindelig velsmagende.
Nicolas og jeg for længe siden indgået en pagt
Vi vil så vidt det er muligt ikke købe brød.
Vi vil bage vores egen og nyde det nyt, varmt og lækkert lige fra ovnen

Sig det ikke til nogen...
Men det smager altså super duper godt med et lækkert tykt lag smør
mmmmm....

Okay det kan smutte, men størstedelen af tiden lykkes det os altså.

Vi har igennem længere tid eksperimenteret med brød fra
"Det gode brød"

Og ja!
Det kræver meget, mege, meget god tid.
Men resultaterne bliver altså også derefter

Nogle af brødene i bogen tager helt op til elleve timer at lave færdig,
så der skal sættes god tid af ;)
Men altså!
Mit æblebrød Tager ikke mere end 3 timer at bage
Hvis man ser bort fra surdejen.
Så det er jo barnemad ;)

Men er I til det vildeste brød, lækkert hjemmebag og langtidsbagning

Og har tålmodigheden og overarmene i orden,
og har I lige 10,5 time til overs
så er deres kartoffelbrød noget for jer.
Det er seriøst det lækreste OG mest tidskrævende brød, jeg nogensinde har smagt.

Jeg bagte æblebrødet i weekenden, men det er altså ikke tørt endnu.
Og i dag har jeg fodret surdejen igen, så lur mig og ikke Nicolas kommer hjem til lækkert brød på torsdag
.....MMMMMMMM

1 kommentar:

  1. Hej Kristine,

    smør på lunt, nybagt brød er bare mums!!
    Ikke for at prale, men hos os bager vi flere gange om ugen, på grund af alle de der dejlige fordele som at man ved hvad der er i brødet, det er billigt og smager fantastisk.
    Jeg kan anbefale tupper wares store bageskål med låg, som gør at hævetiden formindskes, super!!
    Fortsat god bagning, Stine:)

    SvarSlet