lørdag den 15. maj 2010

mmmmmm......

Jeg siger det kun én gang.....
Jeg er IKKE til færdige pulverblandinger, 
som vupti, vupti, vupti
bliver til den skønneste kage, 
de lækreste fødselsdagsboller 
eller de mest svampede croissanter.
Men i dette tilfælde, var jeg lige ved at overgive mig.
En af mine kollegaer  havde den anden dag stegt de lækreste små vegetar og glutenfri "frikadeller af bønner.
De smagte seriøst så godt.
Men da hun fortalte, at de kom fra en pose, strittede alt straks på mig...... 
tsk tsk tsk.


Det skal så siges, har jeg senere fundet ud af, at det eneste posen rent faktisk indeholder er opblødte, blendede og tørrede bønner af alle mulige slags.
Og det er jo sådan set okay.
Posens indhold bliver blandet med de vanlige frikadelleingredienser, 
(dog er melet er erstattet af hirsefrø)
Og med en masse krydderier og friske krydderurter.

Men men men...... 
Poser er altså ikke mig, så jeg købte fem forskellige typer tørrede bønner i tillæg til de to poser bønner og to poser linser, jeg havde i forvejen, 


stillede det hele i blød natten over,  
og har i aften stegt de lækre små hapser.....
MUMS!
(Jeg må dog indrømme, at der sneg sig en anelse mel i mine, 
da jeg hverken er glutenallergiker eller fanatiker)


Desværre har jeg ikke fået taget et billede af dem inden resterne røg i fryseren, 
så det må I have til gode til næste gang.
Men prøv selv
mmmmmm.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar