fredag den 4. juni 2010

Gode råd er tit dyre......

Men jeg beder nu alligevel jer om et.....

Hvis I læste med igår, så ved I, at jeg længe "har søgt om tilladelse" til at købe en ovn.
Og nu pga diverse omstændigheder, er muligheden der så.
Men jeg er rådvild!

Hvad skal jeg købe?
Jeg har vel +/- 7000,- at bruge.

Jeg skal bruge en ovn, som kan bruges til både 
glas, sølv, guld, keramik og evt porcelæn.
 Og jeg vil gerne have en, hvor kammeret ikke er alt for lille.

Nogen som har en brugt?

Hvad gør jeg?

ps.... Jeg har kigget på denne The Paragon Home Artist.
Er der nogen, som har erfaringer med den? 
Eller som ved, om den kunne være et godt køb?

7 kommentarer:

  1. Godmorgen. Jeg fik anbefalet denne ovn af Inge og Mogens: http://www.warm-glass.co.uk/Shop/ProductDetails.aspx?ProductId=2779
    KH Dorit

    SvarSlet
  2. Se også: http://www.anlaglas.com/shop/

    SvarSlet
  3. Jeg ser at Dorit allerede har anbefalet en lille god ovn :-)
    Du skal bruge en ovn med programmerbar automatik for at kunne styre opvarmning og afspænding(kontrolleret nedkøling) af glas - og sikkert også andet.

    Så skal du overveje størrelsen. Hvad er dit behov nu og på lidt længere sigt?

    Gå evt. ind på glaskonst.ifokus.se og læs artilken dér om anskaffelse af glasovn.
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig for en snak, hvis du er interesseret i at høre om mine erfaringer.

    :-) Inge

    SvarSlet
  4. Det er altså også skønt med egen ovn :-)

    Hvis du har planer om at lave større glasting (fade, skåle og lign.) tror jeg den ovn, Fru Olsen foreslår, bliver for lille. Den har kun en ovnplade på 18 x 18 cm.
    Er det kun til smykker, tror jeg den vil være rigtig god.

    Keramik kender jeg ikke ret meget til - men er der ikke noget om, at det skal højere op i temperatur end glas?

    Held og lykke med "projektet".

    SvarSlet
  5. Good luck...no advice from me! xx

    SvarSlet
  6. Hej Kristine

    Jeg tænkte om vi to måske skulle mødes for at udveksle lidt erfaringer med glas og sølvler.

    Har du ikke lyst at komme til Hässleholm og lege en dag? Det tager ca 1½ time fra København enten med tog eller bil.

    :-) Inge

    SvarSlet
  7. Kristine - dét skulle du altså tage at gøre!!

    SvarSlet