onsdag den 25. august 2010

Der er gang i svedsken.....

Jeg lover jer, jeg jubler indvendigt ;)

Tro det eller ej! 
Det er lykkedes mig at få programmeret det første program på mit nye blå vidunder.
Lige nu står/ligger formiddagens produktion tørt og dejligt
og en gang ved midnat skulle de vist være klar til forglødningen.

(Jeg ved godt, I har set den. men nu får I den altså lige igen... 
Min nye yndling ;)     ) 
Seriøst!
Jeg kan næsten ikke vente.
Er I klar over, hvor fedt et materiale leret er at arbejde med?
I forhold til sølvleret går der jo mega lang tid førend det tørrer ud og krakkelerer i kanterne.
Det er taknemmeligt og fleksibelt.

I LOVE IT!

Men men men... jeg kan jo nå at spolere det mange gange endnu.
Der skal jo både indstilles et program til forglødning,
Blandes en glasur, som så skal fordeles i et jævnt lag....hmmmmm... 
snak om præcisionsarbejde...tsk tsk tsk
Og endelig indstilles et brændingsprogram, som ikke ødelægger glasuren.

Oh gisp!
Jeg bliver helt tør i munden ved tanken.

5 kommentarer:

  1. Åh ja, der findes bare ikke noget bedre end at have udstyret i orden!
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Glæder mig til at se hvad der kommer ud af svedsken;0)

    SvarSlet
  3. Looking forward to seeing the creations... : )

    SvarSlet
  4. For filan da, jeg er spændt.
    Har gået til keramik og jeg lærte i hvert fald, ikke for tyk glasur og ikke for meget på, så kan du risikere at den løber.
    Vente, vente, vente :)

    SvarSlet
  5. sikke en fin maskine...!!!!
    Mon ikke vi er ved at være der, hvor vi kan beslutte en dato for smykkedag på Fyn? Jeg kan ikke komme i kontakt med Trine, som har skrevet på min side, og som havde en veninde der gerne ville med også.Men der er vel ved at være nok? ¨
    Knus fra Inger Lise

    SvarSlet