fredag den 10. september 2010

Jeg har svaret på et indlæg.....

Igen igen igen..... er blogverdenen og dens væsen oppe til debat.
Denne gang hos Anne.

Jeg har svaret:

Kære Anne!

Et super indlæg, som danner grundlag for en masse tanker hos mig.

Jeg læser andres blogge, når de inspirerer mig,
når de kan og vil noget, som ikke er gennemsnittet,
når de fænger i sprog og billeder og ja! også i opsætning,
når de skiller sig ud fra mængden.

Men faktisk var det min interesse, som fik mig til at blogge.
Min interesse, som jeg håber en dag kan blive mit levebrød.
Jeg ønsker at dele den og en samtidig flig af mit liv
og på trods af din dislike for give aways, bloglege osv, så er det altså med til at sprede budskabet.
Jeg blogger for sjov, men jeg blogger også med en mening.
For der skal også være en mening med al galskab.

Bloggeriet har givet mig nye venner, nye sparringspartnere og nye muligheder.
Men den har også givet mig et frirum til at være mig.
Mig som prøver at udleve en drøm.

Kh
Kristine

Det er åbenbart meningen, og måske fornuftigt nok, at vi indimellem skal ruskes lidt i.
For hvad er meningen, formålet og grunden til at vi blogger?

2 kommentarer:

  1. Man kan være stensikker på, at indlæg om blogverdenen giver masser af kommentarer - på samme måde som give-aways gør det - og det er hver gang!

    Mange gange er der blevet skrevet om dette og hint og hver gang er de fleste enige og nogle enkelte går imod strømmen af samtykkende. Personligt synes jeg det er sjovt at blogge, selvom min frekvens er dalende og mere sløv, som årene er gået, men jeg er den jeg er, uanset hvor ofte jeg blogger.

    Jeg blogger ærligt, men nogle gange udelader jeg hele sandheden, fordi det er bedst sådan for enten mig eller de jeg skriver om, og min blog er ment som en legeplads, hvor jeg kan bladre i tid og sted.

    Jeg hygger mig stadig med det, her, 7 år efter mit startskud lød :-)

    Rigtig god weekend til dig, trods dét, at du skal arbejde. Jeg kan trøste dig med, at vi er to ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med at blogs er forskellige. Startede vel mest med at læse de mest fremtrædende og strømlinede, og dem læser jeg stadig nogen af, men jeg er også blevet glad for at læse de mindre "strålende". De finder faktisk mere og mere plads hos mig.
    Jeg blogger for min egen skyld, og jeg er ærlig, men jeg fortæller ikke alt. Om folk så vil lave give-aways (som jeg gerne deltager i), svare på de kommentarer de får, skrive hver dag eller en gang om måneden,- det er op til dem. Jeg læser med og kommenterer, når jeg har lyst.
    Jeg elsker selv at få kommentarer (også bare et lille "Godt gået"), og svarer af og til på dem, men ikke altid.
    Det var lidt tanker fra mig. God fredag aften.

    SvarSlet