lørdag den 11. september 2010

River Cottage.....

For ganske kort tid siden introducerede Nicolas og Dr2 mig for programmet River Cottage.
Jeg kan kun sige mmmmmm.....
Lige et program efter mit hoved og hjerte.

Et program med en dedikeret englænder, som laver mad fra bunden.
Han laver mad, som han selv finder, dyrker og avler.
Han er etisk korrekt, charmerende og totalt Jamie Oliver i en mere økologisk, bonderøvsagtig udgave.


Sidst jeg så programmet, var han i skoven med en svampeekspert.
Han skulle lære og identificere de spiselige svampe, så han kunne finde dem til sine svamperetter.

Jeg har til forkost i dag tænkt mig at lave den ret, som han kreerede den dag.
Måske får jeg ikke samme resultat?
Mine svampe er trods alt ikke nyfundne i skoven,
og mit køkken har trods alt ikke nær den landlige, rustikke charme, som hans.
Men jeg vil alligevel prøve.

Jeg skal lave en ret med blandede svampe sauteret i smør og hvidløg, som efterfølgende får et butterdejslåg og stilles i ovnen til den er gylden.
Til slut vendes hele herligheden ud på et fad med butterdejen nederst og spise rygende varm.....

MUMS!
Jeg glæder mig til frokost ;)

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker River Cottage... Han er så entusiastik og levende. Jeg elsker hans måde at fortælle om det hele på - jeg glædes over det arrangement han får alle de andre til at tage del i og blive optaget af. Han er en Ildsjæl...
    God fornøjelse med frokosten

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun heppe med! River Cottage er og bliver fantastisk. Et godt råd: Tjek ud på amazon.co.uk og se hvad det gemmer. Der er mange gode kogebøger og dvd'er med tidligere års udsendelser... til de mørke vinteraftner.

    SvarSlet