søndag den 24. oktober 2010

Støt op om en god sag.....

For et stykke tid siden fik jeg en mail af Britta, 
som spurgte, om jeg ikke ville være med til at støtte op om en god sag.
Britta har oprettet en blog, 
hvor formålet er at samle penge ind til kampen mod brystkræft.

Et nobelt og smukt formål.
Men kun et af mange, man kunne have valgt.
Faktisk er brystkræft måske rent faktisk en af de kræftformer, 
som der bliver samlet aller mest ind til.
Hvorfor mon?
Hvorfor bliver der ikke samlet ind til fordel for 
tyktarmskræft, 
hjernesvulster,
pancreascancer 
eller en af de andre grumme former for kræft?
Er det fordi brystkræften er kønsbestemt 
og fordi kvinder på en eller anden vis bedre kan identificere sig med sine bryster 
end med sin tyktarm?
Jeg ved det ikke?
Jeg ved bare, at mine bryster skaber knapt så mange problemer oven på en lækker middag, 
som min tyktarm gør.
Mine bryster er med garanti også pænere end min tyktarm
Og heldigvis er de ikke lige så lange.
Mon det er derfor?

Well! 
never mind.....Brittas initiativ er super godt og selvfølgelig vil jeg være med.

Allerede nu er der doneret rigtig mange lækre ting af kreative mennesker.
Kig selv ind...... HER

For at deltage i lodtrækningen om en af de lækre ting, 
skal du blot klikke ind HER og donere et beløb efter efter eget valg.
Du kan vælge at donere både som privat person og som firma.
Og HUSK at skrive navn og adresse, ellers tæller du ikke.


Jeg har valgt at donere et af mine viklearmbånd i en lidt modificeret udgave til lodtrækningen plus to keramiksløjfer.








Hvis du vil have chancen for at vinde, så skynd dig at smutte herind

2 kommentarer:

  1. Så fint!
    Virkelig en vigtig vigtig sag :) Jeg har også doneret to par af mine øreringe - og smidt 2 lodder i posen i form af to doneringer. Der er virkelig mange skønne skønne ting at vinde samtidig med at man støtter brysterne.

    SvarSlet
  2. Hvor fine ting. Og du har ret i dine betragtninger om kræft. Har selv modermærkekræft alt for tæt inde på livet. Meeen nu er initiativet der, så jeg støtter selvfølgelig også.

    SvarSlet