torsdag den 10. februar 2011

Tour de oplevelse............

I dag har jeg fri for første gang i laaaaang tid (eller det føles i hvertfald sådan).
Dagen er egentlig dedikeret til bestillingsarbejde, men indtil nu har jeg præsteret at finde på utallige overspringshandlinger.
Det vildester er vel, at jeg for anden dag i træk har været ude at koNdinere (og ja! Det skal forståes som skrevet - mit helt eget nye ord ;)    )

Men ud over det fysisk ekstremt krævende førnævnte, har jeg efterhånden drukket utallige kopper the, bagt flutes til i aften og surfet blogge, amio, Etsy og Epla tynde......En vildt inspirerende oplevelse!
I skulle prøve det ;)

Men har I ikke lige tiden eller lysten til den store tour, så lad mig da lige introducere både lidt nye og lidt gamle ansigter for jer.
Lidt sjove ting og et par formidable håndværkere..........

Min tour på computeren starter gerne med, at jeg tjekker op på mine faste blogs.
Her i blandt Faster Stella og Dorit fra Grønland.

Stella har i dag fået mig til at kluk le helt alene og for mig selv, da hun fortæller om den fedtdræbende the PU-ERH......
Den er sikkert fin og der er sikkert noget om snakken, når der ligefrem er en hel bog, der handler om den.
Men alligevel! Bare navnet ;)

Hos Dorit blev jeg endnu en gang betaget af hendes evner. Hun er simpelt et multi kreativt menneske. Og sindssygt flotte ting hun laver.
Jeg har sagt det til hende mange gange. 
Men har I endnu ikke set hendes værker, så skal I altså smutte forbi i dag og tjekke hende sovende isbjørn ud.
Et maleri hun har malet på bestilling til en fødselsdag.
Jeg siger bare, at jeg ville ønske, at det var mig, der havde fødselsdag og at Dorit lidt oftere var i DK, så man kunne spare lidt med med hende og hendes super kreative personlighed.

Videre til Hanne, som er ophavskvinden bag alle de hverdagsbilleder vi finder rundt om i blogverdenen i øjeblikket.

 (billedet er lånt hos Hanne  -  jeg piller det straks af, hvis du ikke bryder dig om det Hanne)

Hanne er ligesom Dorit et unikum ud i kreativitetens verden.
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan sådan en hjerne er skruet sammen. 
Men jeg ville ønske, at den var min.

Og endelig for at slutte blogtouren af for i dag, måtte jeg lige forbi Karina for at se, om der var noget nyt om hendes nye job.
Men nej! 
Trods det,at hun har gjort det vi alle drømmer om, at arbejde med vores hobby, så er hun måske lidt træt alligevel.
I hvertfald måtte jeg slukøret forlade hende igen uden nyt...... jeg venter i spænding......

Efter min vanlige blogtour, suser jeg altid forbi Amio, som det første...... Og idag havde jeg et bestemt mål ud over min vanlige surfen i nye produkter.
Jeg ville nemlig besøge Lene, som er en af de nye piger i Kunstfabrikken og på Amio.
Sidst jeg var i kunstfabrikken så jeg nogle af hendes håndlavede filtede ting og så straks gavepotentialet.
Lene laver de mest fantastiske tørklæder, kjoler og accessories, som vi altså nu kan få både på Amio og i Kunstfabrikken.


Selv har jeg kigget mig lidt lun på et af hendes tørklæder. Tror jeg kender hende, som ville blive rigtig glad for det ;)

Og endelig inden jeg sluttede min tur på Amio, måtte jeg altså lige forbi Mariann igen igen igen, da jeg blandt nye produkter så dette.
Er det ikke bare skønt?

På Epla (Den norske pendant til Amio og Etsy) faldt jeg, i min higen og søgen efter unikt babytøj til den lille ny, over Ingrid Riddervolds butik.


Og for pokker da!
hvor er det altså bare nogle søde kjoler hun spytter ud af ærmet.
Hvor er det bare pokkers ærgeligt at barnet formodentlig skal hedde Niels og ikke Nielsine.....hmf!
For ellers var jeg helt solgt!
I kan finde flere af Ingrids produkter her og tjekke hendes blog her.

Well! 
Nok tour det computerland for mig og jer i dag.....Tror helt sikkert ikke, at det er sidste gang, det sker, så ku' I li' det, så glæd jer ............og ellers! Så bare spring over, hvis min overskrift handler om noget med tour ;)

Kh
Kristine

6 kommentarer:

  1. All so talented, I know you had tons of fun! xoxo

    SvarSlet
  2. Søde Kristine... Tak fordi du kigger forbi. Du har ganske ret... Jeg er "lidt" træt i hovedet efter at have startet nyt job. Der kommer nok ikke til at stå så meget om selve mit job - da det er min egen verden. Men jeg vil stadig gerne dele mig private kreativiteter... og mon ikke der sker lidt i weekenden?

    SvarSlet
  3. Den lille ny? Har jeg sovet i timen? Stort tillykke hvis der er en på vej hos jer! :-))
    Jette / Villa Ko

    SvarSlet
  4. Hvor der er kage kommer Kristine:)
    Kom til Skæring du søde kvinde, der er IRL-kage.
    Knus og kærlige hilsner

    SvarSlet
  5. Tusind tak, kæreste Kristine for at tage os med rundt på tur i blogland. Og tak for dine ord!!
    Jeg har også mine faste steder jeg skal rundt - heriblandt dig. Men nogen gange kniber det at nå rundt - jeg skal jo da for dælen da også ha' tid, at være kreativ.

    Og nu skal du ikke sætte dit lys under en skæppe!! Din hjerne fejler vist ikke noget hvad kreativitet angår (resten ved jeg ikke noget om ;-)

    Jeg ville selv ønske, at jeg var i DK lidt oftere, men nu har jeg også bestemt, at jeg vil afsted 4 gange om året - fa'en stå i det. Vi har kun vores liv én gang, og nu er tøserne altså i DK. Så ved du hvad - jeg har 4 gange til gode i år :-) Første gang 7. april til 5. maj - heri er inkluderet en tur til Japan hele familien og en smut til Italien med 2 hold venner, men påsken er helliget Ragna.

    Har lavet hvalhaler og isbjørne-tegninger - skal bare lige have sendt dem. Hils husbonden.

    SvarSlet
  6. Hej Kristine.

    Tak for touren og tusind tak for de pæne ord om mig og mit. Det varmer mere end du aner!
    (jeg er dog ikke nået ind til Kunstfabrikken endnu :))

    Jeg kender godt de dage der bare forsvinder fordi man får fordybet sig i blogland, Amio mm.
    Der er jo SÅ meget spændende at se og læse hele tiden!!
    Og selvom jeg er ny blogger har jeg allerede fået opbygget en liste af faste bloggere som jeg altid lige skal ind og besøge. Deriblandt dig :)
    Jeg selv har ikke så meget at byde på i min blog endnu, men du og andre skal være hjertelig velkommen :)

    SvarSlet