torsdag den 11. august 2011

Kreativitet og hygge i højsædet.....



Jeg har skrevet det før, men nu skriver jeg det igen......
Det kan være ualmindelig svært at få en plads i Fasterens kalender.
Hvad jeg ved af, så starter hun altid året med en frisk ny kalender og fylder den fluks ud med planer for resten af året.
Alt er skemalagt, planlagt og tilrettelagt.
Selv hygge og kreative indslag, som nu i går...... tsk tsk tsk.
Mon ikke jeg skulle lære hende lidt spontanitet?
Eller mon jeg snarere skulle lære lidt af hende, for på den måde at få styr på roddet i mit hoved?

Well! 
Hvem der skal lære af hvem kan vi vist diskutere længe, hvis man kender vores familie ret.......
Og på trods af at dagen var planlagt nøje, var den ikke det mindre hyggelig.
Der var tid til det hele....
En lang vandretur
Strikkerier og læderarbejde
gnasken og gurglen
og en HEL bunke sludder for en sladder af både den lette og den tungere kaliber.

Se så!
Så kan det måske alligevel betale sig at planlægge ....
For så er tiden der jo til det hele ;)

**********
Jeg ved godt, at man ikke skal sætte sit lys under en skæppe og at det måske ikke sker næste gang, når jeg nu skriver det her.
Men igen igen igen bragte fasteren en gave, som faldt i god jord.
Og endda en selvgjort en af slagsen.
For længe siden forelskede jeg mig i en nederdel, som hun havde syet.
En lækker smækker en med sving i skørtet og plads til lidt bredere hofter end pigerne på de glitrende magasiners billeder kan prale med.
Nu var der også en til mig.... jubiiii

Og med lidt flatterende bemærkninger om hendes meget flotte lægge/ben - i forhold til hendes alder, lykkedes det mig endog at smøre hende så godt og grundigt, at hun har lovet at sy mig en mere lige efter mit hoved?
Halløjsa!
Det kan svare sig, at svinge om sig med store ord ;)

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jeg havde nok gået med til at sy alligevel, men rart at vide, at alle mine anstrengelser om ikke andet, så giver pæne lægge/ben. Er selv meget spændt på resultatet af stoffet. Det må da prøves. Men først vask og strygning og der er lige to maskiner før stoffet.

    SvarSlet
  2. Det lyder faktisk som en rigtigt god idé med at lægge hygge ind som faste aftaler...
    Jeg tænker tit, at det kunne være hyggeligt, hvis jeg lige kunne holde en hygge/kreadag med et par af mine veninder... men det er næsten umuligt at få passet ind i 3 temmelig bookede kalendere. Måske jeg skulle foreslå nogle dage et godt stykke ud i fremtiden... så det i det mindste bliver til noget, selv om det ikke er spontant ;)
    Dejligt at lidt smørelse kunne lokke Stella Dea til at sy :) Det er utroligt hvad søde ord kan gøre...
    KH Karina

    SvarSlet