onsdag den 24. oktober 2012

Træt før gæsterne kommer.....



Jeg har puslet rundt hele dagen.
Ryddet op, gjort rent og bagt og bagt..... og bagt!

Jeg havde nemlig Happy B-dag den anden dag, men var ikke hjemme og skal derfor først fejres lidt i aften ;)
( I får senere et par billeder, som fortæller, hvor og hvorfor jeg ikke var hjemme i søndags ;)   )

Jeg ved ikke hvordan I andre har det.
Men jeg blev 37 denne gang og lige meget hvor meget jeg prøver at overbevise mig selv om, at jeg snart burde være vokset fra det der med gaver og at blive fejret, så virker det bare ikke.
Jeg er som et lille barn.
Jeg kan gå med en hel lille knude i mave, så meget kan jeg glæde mig og jeg kan boble fuldstændig over af glæde, når nogen overrasker mig.
Hvornår sker det?
Hvornår vokser jeg fra det?

I aften har jeg inviteret på kagebord.








  • Lag på lag på lag kage  med hjemmebagte lagkagebunde, romstænkede makroner i flødeskum, hindbærmousse, og chokoladeganach. På kanterne har jeg ladet mig inspirere ad Christian fra "Den store bagedyst" og sat fine knækkede marangsstænger ;)
  • Gode gammeldags fødselsdagsboller (Et ønske fra Nicolas  - Hvis nu ikke han kan lide kagerne????)
  • Små fine citrontærter - Ush! Hvor de er hyggelige at lave. Måske fordi de er små og fint    pyntede?Eller bare fordi cremen smager helt forbasket godt?
  • Et overflødighedshorn af en fuldfed chokoladekage med rigeligt ganach og kokosflager.
  • Og endelig min nu endeligt (efter utallige forsøg) optimale stærke ingefærssmåkage. HAPS!

Egentlig havde jeg forestillet mig, at vi skulle have varm cacao,  som det jo hedder sig til en fødselsdag.
Men jeg blev enig med mig selv om, at folk ganske enkelt ville ende med at gå herfra med en u manerlig dårlig mave og kvalme, hvis jeg valgte det.
Så kaffe og the bliver det.

Nu er det bare at vente..... Jeg glæder mig ;)


7 kommentarer:

  1. Halløj Kris.

    Du giver den max gas ud i kageriet. Herligt ser det ud, og jeg er sikker på at dine gæster vil blive glade.
    Du er for sej med kager og bagværk!
    Hyg og håber det bliver en god aften.

    Knus fasteren fra
    Næver

    SvarSlet
  2. Happy Birthday dearest Kristine...one should never out grow birthday celebration and receiving surprises and present...my best wishes to you on your birthday...every thing you make is beautiful including your cake...enjoy your very special day...xx

    SvarSlet
  3. Hold da op nu er I bare klar til fest, uhmm det ser godt nok lækkert ud.

    Mona

    SvarSlet
  4. Hjertelig tillykke med dagen i søndags :0) uha en masse lækkerier

    SvarSlet
  5. Kæreste Kristine. Du virkede på ingen måde træt og jeg håber ikke vi tog de sidste kræfter. Tak for en hyggelig aften og et OVERDÅDIGT LÆKKERT kagebord. Håber vi var med til at overraske og glæde dig og NIX, det bliver man vist aldrig for gammel til.

    SvarSlet
  6. Til lykke med dagen - sikken flotte kager du har lavet, man bliver helt lækkersulten af at se billederne :)

    SvarSlet
  7. Hjertelig til lykke sødeste! Ville ikke have noget imod at blive inviteret til kage hos dig;) De ser rigtig lækre ud!
    Kram

    SvarSlet