søndag den 30. december 2012

Berlin - Billedespam

Sidste efterår var Nicolas og jeg i Berlin for første gang.
Den gang boede vi i Charlottenburg og var som førstegangs besøgende i byen ikke specielt velinformerede.
Vi tog det hele lidt for bogstaveligt.
Tiergarten, Brandenburg og Tor osv ov.... Lidt for turistet, lidt for kommercielt og lidt for meget kedelig by til mig.

Men lige her før jul, var vi afsted igen.
Denne gang havde vi lejet en lejlighed i Prenzlauer Berg gennem Nicolas' arbejde og nu er jeg officielt forelsket i Berlin.
Vi havde denne gang ikke andet mål end at hygge os, dase, slappe af, shoppe, spise og nyde hinanden.
Jeg var stadig lidt småsløj, da vi tog afsted, så denne gang blev gåturene knapt så lange og vi benyttede os ofte af Berlins særdeles effektive offentlige transport system. 
Sporvogne, busser og undergrund i en store velfungerende pærevælling.
I LIKE!
Super let at finde ud af, selv for et par super landnørder som os.

Vi slentrede rundt i de hyggeligste gader med skæve sjove butikker.
Vintage, økologi, skæve, rusikke cafér og lækre delikatesser på  stribe.
























Nicolas havde besluttet sig for, at jeg selv måtte vælge min julegave på turen og havde givet mig et beløb at lege med.
SERIØST! 
Jeg er IKKE vant til på den måde at have et beløb til  bare at shoppe for, så i første øjeblik omgang, var jeg faktisk lidt rådvild.....
MEN! 
Det skulle hurtig ændre sig.
Jeg har nemlig rigtig længe gået og sukket efter et par sæt undertøj fra Princess Tam Tam og da vi først fandt den i Neue Schönberger Strasse, var det lige pludselig ikke svært at finde på noget at bruge pengene til.
Tror faktisk, at jeg har fundet MIN shoppegade for livet..... Hold  da op!
Butikkerne på stribe..... Den ene mere lækker end den anden.
Resultatet blev da også, at jeg fik shoppet så meget undertøj, at jeg havde passeret butikkens magiske grænse for at få en gratis BH med i købet ;) 
Jo tak!
I samme gade fandt jeg også to fantastiske silkekjoler fra det franske mærke Sessún.
Jeg kunne have købt hele butikken!
Lækre snit, farver og mønstre....mmmmm
Skal jeg sige noget negativt, er det, at de tager det med fransk og petit meget bogstaveligt.
Normalt føler jeg mig ikke som en kæmpe stor pige.
Men her var deres største størrelse Large og den er altså ikke helt vildt stor.
Motivation til 2013 kuren - Så jeg kan passe mere af deres fantastiske tøj!

Nå well!
Det blev vist en længere historie og en god gang billedespam.
Men med den historie i mente, ved både Nicolas og jeg nu, at det bestemt ikke er sidste gang, vi besøger Berlin.
Om i hvert fald ikke for andet, så for at få verdens absolut bedste kebab.
Lækker ser den ud?
Og er du vegetar, kan man faktisk også vælge en variant med ristede rodfrugter - se se!



København gå hjem og læg dig - Her har vi en by, som ikke tager sig selv så forbandet højtideligt.
My kind of city!





1 kommentar:

  1. Sådan der. Sådan skal en storby nemlig indtages. Væk med alle de rejsebøger med alt det man SKAL se. Indtag byen, lev i den og spis og drik dig frem. Ud og gå og se hvad der sker.
    Når i er så vilde med Berlin og de områder, jamen så er der ingen vej tilbage: Afsted til Amsterdam med jer.

    SvarSlet