tirsdag den 9. marts 2010

Ikke noget snyderi her

Bestemt ikke.... tsk tsk tsk
Jeg ved da godt, at jeg mangler at vise jer resultatet af vores marathon eftermiddag/aften i lørdags.
Forklaringen på forsinkelsen er ganske enkelt, at vi har hygget os så gevaldigt i denne weekend, at jeg slet ikke har haft tid til at få lavet indlægget.
Og at det så heller ikke blev igår - mandag....læs videre

Hehehe....
Nicolas's kreation fra weekenden kan jeg desværre ikke vise jer...hmmmm..
Han havde nemlig en heftig indfight med en mattérbørste og må igang med lidt reperationsgrej, næste gang han kommer hjem.
Men det korte af det lange er, at han vel har måtte indse, at han nok mere er til regelret sølvsmedearbejde end Art Clay.
Han kan ikke affinde sig med den porcelænsmalings lignende proces og med de fejlkilder, der kan fremkomme, hvis man ikke er meget omhyggelig undervejs.
Nicolas vil nemlig meget gerne have helt blanke og polerede overflader.
Og hvis tingen skal have ridser, skal de tvære med fuldt overlæg.
Sådan er jeg heldigvis ikke indrettet.
Jeg har ikke noget imod lidt skrammer og lidt råt udseende, hvis bare udtrykket og designet er rigtigt.
Egentlig er det vel ikke en super god egenskab at have
(eller ikke have???).
Men sådan er jeg nu en gang.
Jeg kan kun arbejde på at blive bedre, mere tålmodig og mere perfektionistisk.
Tålmodighed er stadig en dyd i Casa Kris.

Nåh men det var en sludder for en sladder. Nu til resultatet......






Det var så resultatet af weekendens sysler.
På godt og ondt og med en masse læringsprocesser og nedture undervejs.


Igår mandag stod den igen på Kreadag. Denne gang med Faster Lystig (læs stella).


Hun var her for ikke mere end en god uges tid siden.
Men lige siden har det også kriblet i fingrene på hende for at prøve igen.
Denne gang havde vi sat os for at prøve at arbejde med Art Clay leret.
Og der må jeg sige, at vi kom lidt til kort i opstartsfasen. Vi havde problemer med at det smuldrede for os og at der var rigtig meget spild af det dyre materiale. ØV!
Rent faktisk oplevede vi også, at en ring efter tørringen krakkelerede for os.
Der sad vi lidt lange i vores ansigter og med en opgivende attitude.
Men nej! Det skulle ikke få os ned med nakken
OG
Succesen lod da også bare vente på sig.
Efter flere timers arbejde og sludren frem og tilbage, fik vi et par fine resultater ud af det.
Se selv ;)







I løbet af eftermiddagen fik vi også selskab af min Mutti, som meget betænksomt dukkede op med godt humør, strikketøj og aftensmad....mmmmm..... Karrysuppe og spinat/fetapirogger MUMS! og TAK Mutti ;)

For at se Stella's ring skal I kigge på hendes nyopstartede blog Englegården
Hun er stadig under oplæring i det her bloggeri, så hav tålmodighed og følg med.

(Tålmodighed synes at være blevet et gennemgående ord på denne blog og i mit liv....hmmmm...
hvorfor har jeg det så ikke?)

I dag holder jeg helt fri.
Nyder en dag i mit eget selskab og glæder mig afsindigt til torsdag.
For på torsdag tager Mil, Christiansen, Maria og jeg nemlig til Herning for at kigge på heste i hele tre dage.
Og selvfølgelig for at hygge os i hinandens selskab.
Det bliver STORT!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar