fredag den 11. september 2009

Endelig kan man vel fristes til at sige?

For er du en af dem, som gennem det sidste halve eller måske hele år, gentagende gange har hørt mig sige " Det kommer på hjemmesiden, når jeg får den færdig", så ved du, hvad jeg snakker om.
Det blev ikke en hjemmeside i denne omgang......
Jeg forstår mig simpelthen ikke på alt det
dersens HTML noget og har vist heller ikke helt den tålmodighed det kræver at få det op at køre. (Og jo! Jeg har noteret mig, at dette medie også kan redigeres HTML. Men umiddelbart nej! Måske en gang, når tålmodigheden skal testes ud over det sædvanlige).

Umiddelbart kan man måske undre sig over, at jeg har valgt en blog til at erstatte min hjemmeside. Men forklaringen er så enkel.
Jeg synes nemlig, at de ting, som jeg arbejder med og som folk så gladeligt køber af mig (for jeg tvinger dem altså trods alt ikke til det) tit og ofte er en del af en proces, som
i hvertfald for mig selv og mine nærmeste også er værd at følge. Både som læring, men også nogle gange som underholdning. Fx. da jeg den anden aften, 20 minutter inden jeg skulle afsted på nattevagt, da lige måtte sy lidt på mit første forsøg på et patchworktæppe og det hele skred for mig.... I det øjeblik var tålmodigheden, som så ofte før, ikke min trofaste følgesvend og Nicolas måtte tage over. Han reddede mit tæppe fra en grum skæbne den aften. Jeg takker ham stadig, når jeg i dag ligger og putter under det. Den mand har en tålmodighed af en anden verden, spørger man mig ;)

Well
! Planen med at sælge fra min hjemmeside er dog ikke helt skredet endnu. I vil nu istedet kunne finde mine ting på den fantastiske amerikanske hjemmeside www.etsy.com. Der opretter jeg nemlig inden længe en lille "butik", som kommer til at hedde "Kjaerogschmeling".
Om
Etsy kan jeg kun sige wow for et sted. En verden af kunstnere, håndværkere og talentfulde mennesker, som ønsker at give verden en mulighed for at finde lige netop deres ting. Og så er det alt sammen håndlavet. Det er nemlig kriteriet for at sælge der. Ud over de håndlavede ting, kan man også finde materialer til fremstilling af diverse håndværk. Og jeg lover jer! Der er mange lækre ting at bruge sine penge på (hvis man selvfølgelig ikke har andet at bruge dem til ..hehe). Men prøv selv at kigge.

Ud over at omhandle alskens kreativiteter, vil siden blive øjebliksbilleder og historier fra mit liv og min hverdag. På godt og på ondt. Kedeligt må nogen måske tænke. Men jeg synes nu, at det er enormt
hygsomt. Men nu er jeg er jo også en af de personer, som stadig lige må tjekke min facebookside for at se, om der skulle være nogen, som har lagt nye sjove billeder ud, eller som vil dele deres sjove, skøre, triste eller bare helt almindelige hverdag med os andre.

Så måske er det helt oplagt?

Hvis der er nogen, som skulle have noget på hjertet, så er I velkomne til at byde ind.

2 kommentarer:

  1. Hej Kristine.
    Hvor er det en flot hjemmeside. Det er helt vildt så mange lækre ting du får lavet.
    Knus Sussi

    SvarSlet
  2. Hej Kristine.
    Sikke en flot side du har lavet her.MEGET lækker og appetittelig.
    Som du jo nok ved,er jeg i høj grad en af dem som elsker at deltage i andres liv.Af ren interesse.Hvad kan jeg lære?Hvad kan det give mig?Hvad kan vi dele? og ikke mindst bliver jeg rigtig glad når andre viser mig den tillid at lade mig se med i deres gøren og laden.
    Jeg blev rigtig glad over at læse om dit liv/barndom og ikke mindst om den tykke sovs.Det gir mig selvfølgelig en klump i halsen (ikke sovsen)men mindet om din far/min bror som du beskriver så fint og meget dybere end du måske selv er klar over?
    Enormt smukke billeder du følger dine tekster op med.Håber du tror mig,når jeg siger at det er noget i den stil jeg ønsker at komme nær med min hjemmeside som jeg har mange planer med,men først er ved at være klar til og samtidig er jeg afhængig af min søde "jydepige"Stina som kan de ting som jeg har svært ved.
    Jeg vil følge denne side med spænding og i ydmyghed glæde mig over at du lader Faster få et blik ind i dit liv.Tak for det.Knus og held og lykke med siden og alt det andet du går og roder med

    SvarSlet