mandag den 26. oktober 2009

Detaljer

Det er de mest mærkværdige ting, der kan optage én, når man skal køre bil efter en nattevagt og partout skal holde sig vågen.

Mine tanker her til morgen kredsede konstant om detaljerne.
Omkring de utallige tusinde, milioner ting, som har været vigtige detaljer for mig gennem tiden.
Det er underligt, som den vigtige detalje og den man har fokus på i øjeblikket, også er en del af det, som optager en meget på lige netop det tidspkt.

For mig, kan det have været sådan noget som, - kviste på alle mulige huse. Hvordan passer de til de huse de er sat på, er de af glas, træ, store, små
Og hvordan kunne de passe på mit hus?
Det kunne være hestens udstyr i den helt rigtige farve, facon og kvalitet.
Hvad passer til min hest.
Hvordan ser farvekombinationerne ud på det hus? Ville de passe på vores?
Det kunne være roserne på patienternes borde, som er ufattelig smukke, og som med garanti ville gøre sig godt i min have foran stengærdet.
Det kunne være skyernes formationer, solen når den går ned, månens bevægelser på himmelen.
Det kan være om tæppet ligger bedst her eller der og om det passer sammen med omgivelserne.
Det kan være brochen på pigens jakke, farvekombinationen på hendes tørklæde, skindbukserne eller den lækre vest. Kunne nogen af de ting muligvis laves af mig?
Eller det kan være så banal en ting, som, om det ville være fedest med sorte eller hvide fuger imellem fliserne bag ved emhætten????

Der er ingen ende på de detaljer, som jeg har stillet skarpt på gennem tiden.

Lige pt. svirrer mine tanker omkring tapet.....uha! Det kunne være fedt med en tapetvæg i soveværelset. En smuk, levende væg, men kunne vågne op til om morgenen istedet for den hvide som er lige nu....

Se nu bare det her.


Ville det ikke bare være skæppe skønt at vågne op til?

Eller hvad med de her?




De kan alle fås i Tapet-Cafen .
Er der nogen, som måske kunne lære mig at sætte tapet op?

Generelt synes det som om, at min sans for detaljer, er skærpet med alderen og som om, at jeg som yngre befandt i en mere uskarp verden, hvor det ikke var den enkelt ting, som betød så meget.
Hmmmmm...... Godt eller skidt?
Måske en kende dyrt?

Nok tanker for nu. Jeg vil liste op og få sovet lidt.
Ha' en hygsom formiddag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar