søndag den 18. oktober 2009

Varme til små hoveder


Næste projekt er i ovnen.

En modificeret udgave af denne her.

Egentlig et mønster med et yder og et inderlag. Men vi havde jo den her lækre pels liggende og den kunne da være skæppe skøn at varme ører med.

Mønsteret er taget fra "Carefree Chloths for Girls".
En rigtig lækker bog med mange søde opskrifter. Mest til piger. Men da også en enkelt eller to, som denne her.

Den er syet med lys brun tråd og med synlige grove zikzak sting på ydersiden.
Planen er, at den i hver side skal lukkes med en lidt rå læder-/skindstrop og et par knapper.
Jeg tror, at den bliver rigtig fed.

Jeg har målt og klippet og tegnet og fortalt og nu sidder Nicolas allerede foran symaskinen. For jo! Det bliver ham, der lægger ud med syarbejdet. Vi har jo ikke prøvet maskinen i skind før, og han er altså super meget bedre end mig til det pjat.


Nu står den snart på endnu en 12 timers nattevagt, så ka' I ha' en hyggelig søndagaften i efterårsvejret?

Tanker herfra.....

1 kommentar:

  1. Hei på deg og takk for besøk på min blogg. Det er fint at du legger igjen en koselig kommentar, slik at jeg kan komme inn til deg og se på din blogg. Du er flink til håndarbeide og jeg synes du lager mye fint. Lykke til med lammesteken til onsdag, og det skal bli spennende og se hva du gjør ut av den. Klemmer fra Minmill

    SvarSlet