mandag den 2. november 2009

Det kræver altså en kommentar!

Midt i al kvalmen og foragten gik man alligevel og følte sig lidt sikker......

Hvad snakker hun om, tænker I nok???

Jeg snakker om "Kødskandalen".

Den anden dag var Nicolas og jeg i Bilka i Næstved for at handle.
Det er ikke standard, da jeg rent faktisk synes, at butikken er alt for stor og uoverskuelig.
Men når man nu alligevel er i Næstved, så hvad pokker.

Da vi nærmede os kølediskene fik jeg kvalme. Det er ikke første gang det sker. Faktisk er det sket mange gange før. I Bilka, i Netto, I Irma, og mange andre steder. Ingen er bedre end andre.
Jeg synes, at der lugter forfærdeligt omkring supermarkedernes kølediske.
Lige fra vi begynder ved kødet og til vi slutter ved æg, mælk og gær.
Min mor, min søster og alle andre, som hører at jeg synes det, synes at jeg opfører mig hysterisk og åndssvagt.
Men jeg får kvalme af det.

Det får mig hver gang til at overveje at handle online og få varene bragt lige til døren.
Men onlinehandel er dyrt og penge er trods alt også noget, man bliver nødt til at tage med i sine overvejelser ik'?

Men nu for at komme tilbage til kølediskene i Bilka og min kvalme.
Også den dag nævnte jeg det for Nicolas, da han lige måtte hen i Delikatessen for at finde en spegepølse, som han rent faktisk havde lyst til at spise (dem jeg havde købt fra "Hanegal" dagen før, var nemlig ikke lige hans kop the...tsk tsk tsk).

Med den kødskaldale, der netop er oppe i medierne lige i øjeblikket i mente, sagde Nicolas, at lige netop i Bilka, som var så stor, havde han ikke de store skrupler ved at handle i. "De har så stort et flow i deres varer, at der aldrig er noget, som når at blive for gammelt", sagde han.....Hmmmmm..
Ja Ja Ja! Og hvad kan man så læse på DR's hjemmeside her til morgen. 1 mdr. gammelt ompakket kød fundet og købt fra køledisken i Bilka Næstved.
Jeg får kvalme.

Er der seriøst INGEN butik eller slagter, som sætter en ære i at levere og handle med gode, friske sunde varer og som ikke bevidst prøver at snyde os forbrugere.
Vi kan jo ikke vide bedre.
Jeg bliver tosset.

Hvor meget folk end kalder mig økoflipper og mormor og andre fjollede ting (ta' den Kristian), så køber jeg altså snart en halv ko, en gris, 12 høns, en and og et par fasaner (og to kummefrysere) og laver selv mine egne pølser og mine egne koteletter.
Så ved jeg da hvad der er i og hvor lang tid det har været pakket og ude af fryseren.

Men skal det være nødvendigt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar