fredag den 28. maj 2010

Yummi......

Så kommer man hjem fra arbejde og bliver mødt af det her lækre syn.....
Mums!


Og så var jeg ved at gå i sukkerchok

Hvis I er lige så meget sukkergrise som jeg, så har I opskriften her.
(taget fra Gyldendals bagebog)
Grundej:
275 g mel
175 g smør
75 g sukker
1/2 tskf hjortetaksalt
1 æg

Fyld:
3-4 dl fst hindbærsyltetøj, som ikke er for sød 
1 tskf kartoffelmel

Pynt:
150 g flormelis
3-4 tskf vand
hurlumhejkrymmel efter smag og humør ;)

Fremgangsmåde:

Smør og melsmuldres sammen, hvorefter de øvrige ingredienser blandes i.
Æltes og formes og lægges på køl en time.

Herefter deles dejen i 4 portioner, som trilles ud på bordet og rulles flade i 8-10 cm tykkelse.

Stængerne bages ved 175 grader i ca. 25 min eller til de er gyldne.

Nu smøres hindbærsyltetøjet ud over de to af stængerne og de to andre lægges over og trykkes godt til.

Tilsidst skal kagerne afkøle førend der kan kommes pynt på.


Og vupti vupti!
SUKKERCHOK!


Ps.Ha' en dejlig dag!
Nu vil jeg smutte til Odensesland og besøge de "Tanterne Grøn" og Aladins hule.
Hvis I har andre bud på falderebet, så skynd jer at lade mig det vide ;)
TAK!

1 kommentar:

  1. Uhm dem bagte min mor tit den gang hun kunne det. Måske jeg skulle bage en lille portion er bare bange for jeg ikke kan lade dem være, så nu må vi se. Smager dejlig til en kop the.

    SvarSlet