tirsdag den 26. oktober 2010

Fucking Postvæsen!

I går sendte jeg en pakke (bobbelkonvolut) afsted med Post Danmark.......
I dag har jeg fået en mail, hvor modtagerne godt nok skriver, at hun er vild med knappen i pakken, 
men at den er knækket lige midt over.
FUCKING POSTVÆSEN!
ØV BØV!

Hvor dårligt havde jeg så pakket den ind, spørger I så nok jer selv?
Den var for det første sat på et kort (godt nok tyndt karton, men det stabiliserede pakken)
Derefter var den pakket i bobbelplast for så at blive pakket pænt ind i gavepapir.
Og så endelig i en bobbelkuvert.
Jeg ved ikke? 
Er det ikke en okay indpakning? 
Skulle den ikke kunne klare en tur igennem Danmark?
Vi taler om en knap på 5 cm i diameter og 4-5 mm tyk,  
til 90,- incl. porto????

Har de ladt en fucking elefant hoppe på den?
Well never mind!
Efter lidt skriverier frem og tilbage med modtageren blev vi enige om, at jeg sender en ny knap til hende
Så igen igen igen er der en, som må vente på en af mine knapper.
UNDSKYLD!
I første omgang havde jeg ellers foreslået, at vi kunne splitte fifty/fifty. 
Men et eller andet sted, kan jeg jo sagtens sætte mig ind i hendes ærgelse over at modtage knappen i to stykker.
Jeg har selv prøvet det ved et af mine Etsykøb. 
Men valgte dengang ikke at kommentere sagen, 
da jeg jo et eller andet sted, synes at hun havde gjort sit for at pakke tingen forsvarligt ind.
Det var jo trods alt bare en knap til 100 kr,- + porto og ikke en sølvring.
Men det var sgu da alligevel pisse ærgeligt.
ØV!

Mit spørgsmål til jer er så;
Skal jeg købe små æsker til mine knapper og armbånd? 
(Hvilket vil betyde, at portoen ville blive sat op på alle tingene).
Vil I betale for det, mod at sikre jer, at jeres varer kom hele frem?
Eller ville I hellere tage chancen med bobbelplast og bobbelkonvolut?

Selv er jeg er muligvis mest til det første.
For seriøst! 
Har de tænkt sig at lade en elefant trampe gennem postvognen hver gang, jeg sender noget, så kommer jeg ikke til at lave andet end at sende nye knapper afsted.
Og det duer jo ikke vel?
 

Må jeg høre jeres mening og gerne erfaringer omkring den sag?



Ps. Jeg ved godt, at jeg har bandet mange i det her indlæg.
Men jeg er træt af Post Danmark, 
deres overpriser 
og deres elefanter

12 kommentarer:

  1. Jeg vil hellere betale en ti'er mere eller hvad det nu kan snige sig op i og så modtage en hel knap! For skuffelsen er der jo, og glæden ved at modtage noget skønt, der er i stykker, og så bagefter skal have kontakt med sælger omkring det, tager altså noget af glæden og lysten til at købe mere.

    Hvis jeg havde købt en hvilken som helst anden vare til 100 kr. og den var i stykker, da jeg fik den (og uden at der var gjort opmærksom på at det var betingelsen for købet) ja så ville jeg da også regne med at returretten gjaldt.
    I min verden er der forskel på om det er 10 kr. eller 100 kr. Og det er ekstra ærgerligt for jeg har før kigget på knapperne, men måske tænkt, at de var lidt dyre, men da jeg så denne knap til 90 kr. MÅTTE jeg eje den!
    Men som jeg skrev til dig, så ville jeg selv, hvis jeg var sælger, have sendt en ny uden at tale om at dele udgiften.

    Men ja jeg er også pisse træt af postdanmark!

    SvarSlet
  2. Måske kunne du sætte knappen fast imellem to lag klippet ud af en kraftig papkasse - de der brune med "bølgepap" imellem to lag tyndt pap. Så bliver det i hvert fald ikke mere stift.

    Jeg er heller ikke fan af post DK's takster. Ville ønske de var billigere - og i stedet kun bragte post ud 2-3 gange om ugen. Hvis man har noget "haste-mail" i nutidens Danmark, så sender man det jo elektronisk.

    Bedre held næste gang.

    SvarSlet
  3. Kan godt forstå du er pisse sur på post danmark, af og til ved jeg virkelig ikke hvad det er de går rundt og laver. Vi har også før været ude for at tingene har været ødelagt når de har nået modtageren uden at embalagen har lidt overlast, det er skide surt.

    Og jeg synes da nok at du har gjort dit for at pakke den forsvarligt ind, du kan jo ikke lægge den i en stor trækasse før du sender den, men prøv næste gang at skrive på pakken pas på indeholder glas, ved at det af og til kan hjælpe så de passe lidt på.

    Håber at du får lavet en ny fin knap som så kommer frem til modtageren i hel stand.

    SvarSlet
  4. Har ligeledes fåte de knapper jeg bestilte hos dig i dag og de er fine og hele.

    Tror bare at det er tilfældigt hvor hårdt deres datostempelmaskine trykker. Men ja, psotdk bedriver ågerpriser på deres ting!

    SvarSlet
  5. Træk vejret dybt ind... Først og fremmest vurdér hvor mange er gået i stykker ud af alle de pakker du har sendt! Og indkalkuler at der er spild. Jegeevd godt at det er svært at erstatte en modtagers "ked-af-det-hed" ved en knækket knap. Men man kan jo være imødekommende og bare sende en ny uden beregning - så går "ked-af-det-heden" ofte væk. Jeg synes, at Frau Putz kommer med et godt forlag. Jeg har selv sendt glas med bobleplast i en æske. Uden problemer.
    Sidst men ikke mindst - Post Danmark er altså ikke den eneste mulighed. Der er også GLS - til fornuftige priser med levering hos diverse købmænd i det ganske danske land. Prøv dem evt. i en periode...

    SvarSlet
  6. Ærgerligt - erstatter Post Danmark ikke? Eller det var måske "brevpost" ?
    Jeg anbefaler også at du pakker dem godt ind i en æske fra nu af, det er bare for ærgeligt det andet. Det er ikke noget under at den er knækket - jeg ved ikke hvad de laver med posten derinde, men engang fik jeg en pakke fra min mor, som skulle indeholde lakridser og lidt andet hygge, da pakken kom frem kunne man se at den havde været meget igennem; lakridserne var væk, der var dog min mors kort og lidt andet tilbage - og desuden et hjemmevideo bånd fra et guldbryllup med mennesker ingen af os kendte, det var havnet dér i posten.... forstår ikke hvordan det går til!

    SvarSlet
  7. Postdanmark pisser også mig af. Når de spørger om jeg vil betale kr. million, for at sende en ting forsikret?
    Hvad satan, jeres produkt, er at få mine ting fra A til B for penge, så kan vi diskutere b-post konceptet, men fra A til B er fra A til B. Jeg betaler da heller ikke for et beløb for en måske-mælk i Netto og et andet beløb for helt-sikkert-mælk????

    SvarSlet
  8. Hvad er der blevet af, at post danmark erstatter varen???
    Det gjorde de i hvert fald før i tiden. Jeg oplevede endda at de erstattede en skifteramme, hvor glasset var gået i stykker, og det var egentlig ikke så uforståeligt.. Men med din indpakning burde det ikke ske!!
    Håber på en bedre dag til dig i morgen:-)
    Knus Inger Lise

    SvarSlet
  9. Kan godt sætte mig ind i dine frustrationer...jeg mener nemlig også, at dine ting har været forsvarligt pakket ind. Og mine ting er nået frem i ét stykke - hver gang! Dog kan jeg godt forstå, hvis folk gerne vil betale lidt mere for at øge sikkerheden for at tingene ikke går i stykker undervejs...Jeg ville klage til Post Danmark og så ville jeg anskaffe mig nogen små æsker som mulig indpakning...kunne du ikke gøre det valgfrit, hvilken indpakning man ønskede?? Det gør det selvfølgelig lidt mere besværligt for dig, men så er du ude over at skulle lave og sende nye knapper i tide og utide!?? Bare en tanke...

    SvarSlet
  10. Det er fuld ud tilladt - og forståeligt - at bande i et indlæg om PostDanmark!
    Jeg er altid bange for at mine smykker går i stykker når jeg sender dem og har overvejet nogle små æsker, men de er dælme også dyre med mindre man køber et ordentlig vognlæs af gangen.
    Vi kunne måske købe nogle sammen?

    SvarSlet
  11. Jeg sender altid i en æske, så kommer det sikkert frem. Jeg ville selv gerne betale, lidt mere for at få mine vare hele :0)

    SvarSlet
  12. Det er da en træls historie. jeg sender også smykker afsted fra min shop.. jeg bruger bølgepap..af og til æsker.. kig på nettet efter de bedste priser..
    tror kunderne gerne vil betale det ekstra..
    Der er mange der sender smykkedele til mig og flere og flere spørger om jeg vil betale for en dyrere fragt, så der er en slags forsikring på pakken.. mon det er noget??
    held og lykke.
    Glæder mig til at se dig til pakhus 16 marked..
    Det bliver stort.
    Hej herfra

    SvarSlet