torsdag den 22. oktober 2009

Noget for noget!


Jeg havde ellers svoret, at jeg ikke ville bage flere pitabrød til Nicolas.
Sidste forsøg var nemlig en rendyrket fiasko.
Men med en ny opskrift og med hans morgenfødselsdagsoverraskelse i mente, så forsøgte jeg lige igen.

Så velbekommen søde!
20 store, lækre, lidt grove madpakke pitabrød til dig ;)

Og det skal lige tilføjes, at de her faktisk var seriøst nemme at lave.... tsk tsk tsk...
Hvorfor har man ikke gjort det noget før?



Opskriften på pitabrødene
(egentlig 16 stk. men jeg laver 10 store)

- 6 dl lunkent vand
- 25 g gær
- 1,5 stk salt
- 225 g rugmel
- 675 g hvedemel

Vand og gær røres sammen.
Mel og salt røres i.

Hævetid ca 1 time.

Formes og rulles ud... meget tyndt. Tror ca. 3 mm. ( de er 15 cm i diameter)

Bages i forvarmet ovn på det højeste den kan komme op. Min siger 265 grader. Og når pitabrødene kommer ind, skrues ned til 225 grader.

Bages i 12 minutter.

Super let ik?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar